Totaal aantal pageviews

woensdag 11 december 2013

Ook Zuid-Limburg

Een heerlijke wandeling in mooi Zuid-Limburg. Een geweldig stukje Nederland waar wij allebei zo graag komen.
Na de drukke kerstmarkt in Aken is zo'n wandeling in de bossen een verademing en genieten we van al het moois wat de natuur ons te bieden heeft.

Zonder kaart, zonder route gewoon even lekker met zijn tweeën struinen door het bos, over kleine heuvelachtige achteraf weggetjes, langs de vele typerende vakwerk huizen. Koud is het, dikke jas aan en handschoenen, maar door de inspanning is dat laatste als snel niet meer nodig.
Soms luisteren we naar de stilte, daarna praten we over alles wat we zien, zien ons aan het einde van de wandeling heerlijk zitten aan een groot stuk vlaai of een lekker donker biertje, maar bovenal genieten we. Genieten zoals alleen wij dat samen kunnen op onze eigen manier.

Genieten, behalve op dat ene moment. Het moment waarop we beiden een naar gevoel krijgen bij wat we zien. Het zal ook wel bij mooi Zuid-Limburg horen,  maar aan ons is het niet besteed. Een grote groep mannen nadert ons met grote jachtgeweren vergezeld van hun jachthonden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen vegetariër. Sterker nog ik hou gewoon van een goed stuk vlees. Maar het gevoel wat ik kreeg bij zo'n grote groep jagers met hun grote geweren en hun honden was zo niet goed. Ik kon daarbij zelf niet goed inschatten of het voor de lol was of niet, maar de aanblik hier van bracht een gevoel van walging en boosheid naar boven. Terecht of onterecht het was het gevoel wat mij overmeesterde en wat me toch ook bij blijft na een paar heerlijke dagen samen in Zuid-Limburg.

Geen opmerkingen: