Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 september 2012

Ondergesneeuwd

Met mijn goede doelen hart heb ik eerst even getwijfeld of ik wel aan dit blog zou beginnen. Uiteindelijk heeft een gesprek met een leverancier mij toch overtuigd het te doen. Hij bleek mijn gedachten te delen en dat was net het zetje wat ik nodig had. Dank je wel Ard!

Na maanden van voorbereiding hebben afgelopen weekend ruim 6000 deelnemers mee gedaan aan de Ride For The Roses. Met elkaar hebben zij na een enorme krachtsinspanning totaal 2,1 miljoen euro opgehaald voor het KWF. Echt een ongelooflijke prestatie, ik kan niet anders zeggen. Toch stel ik mijzelf nu al een tijdje de vraag of het de organisatie ook gelukt was als hier een ander goed doel aan verbonden was. Is het niet het makkelijkst om voor een doel te kiezen, wat iedereen kent en waar iedereen persoonlijk bij betrokken is. Raken andere goede doelen niet veel te veel ondergesneeuwd door dit soort grote initiatieven. Zou het niet een veel grotere uitdaging zijn om hiervoor een veel minder bekend doel te kiezen, wat veel minder in de schijnwerpers staat. Deze doelen slaan volledig op tilt op het moment dat dit soort bedragen ter spaken komen. Welke acties er met heel veel liefde en toewijding ook bedacht worden, zij kunnen alleen maar dromen van dit soort opbrengsten.

Tegen beter weten in, zou ik diep in mijn hart de organisatie van de Ride For The Roses en haar hoofdsponsoren hierbij wel uit willen dagen om hetzelfde in gang te zetten voor de kanjers van het Nationaal MS Fonds. Misschien is het opschrijven van deze gedachten een mooie eerste aanzet en misschien komt er helemaal niks uit. Ik wil het in elk geval een keer uitgesproken hebben.

Geen opmerkingen: