Totaal aantal pageviews

zondag 24 mei 2015

De reis naar jezelf duurt een leven lang

Half drie 's nachts
Ik kan de slaap maar niet vatten
Stil op straat
Stil in huis
Stil in mij
Niet helemaal waar
Op straat klinken geluiden
Mensen komen lachend thuis
Van hun nachtelijke avonturen
In huis zijn de katten in de weer
Net pas weer binnen
Van hun eigen avontuur
En in mij
In mij is even de rust helemaal zoek
Ik herbeleef de afgelopen maanden
Van de diepe downs
Tot de gelukkig ook hele mooie ups
Ik huil en ik lach
Ik kruip helemaal in elkaar
En leef vervolgens ook weer op
Het is veel
Het is heftig
Het is mijn reis, mijn "avontuur"
Mijn reis terug naar mezelf
Met alles er op en er aan
Ik ben al een heel eind op weg
Hoe lang zal het nog duren
Hoe ver nog tot mezelf
Met een beker ijskoude chocomel
Een kat inmiddels knorrend tegen me aan
Besef ik dat ik het antwoord wel weet
Waarschijnlijk nog lang
Hopelijk mijn hele leven
Want de reis naar jezelf
Duurt een leven lang
Met die gedachte
Duik ik mijn bed weer in
Neem de katten lekker mee
En ik val in slaap met de gedachte
Dat het goed is, dat het mag
En ik merk dat ik nieuwsgierig raak
Naar de rest
Naar het vervolg
Van die hopelijk nog lange reis
Naar mijn avontuur 
Want het mooiste wat je kunt worden is jezelf


Geen opmerkingen: