Totaal aantal pageviews

zondag 7 juni 2015

Hoezo geen echte vrouwen????

Een heerlijke relaxte zondagmiddag met schitterend weer, lekker in de tuin met dan weer een boek, dan even de was ophangen en af en toe gewoon lekker niks. Mijn buren vieren het hele weekend hun 25-jarig huwelijks jubileum, dus er waren genoeg gesprekken die tot mij kwamen of ik nou wilde of niet. Geen probleem, zoiets hoort er bij op dit soort dagen. Een van de onderwerpen was de openingswedstrijd van het Nederlands vrouwen voetbalelftal op het WK. Geweldig dat ze deze hadden weten te winnen. Of ze het nou wel of niet om aan te zien vonden laat ik in het midden, maar de meningen waren luid en duidelijk. De mannen voerden het hoogste woord en uiteindelijk dit "Ja maar dat zijn echte vrouwen joh......." Hoorde ik dat nou goed? Het kwam gewoon uit de tuin van mijn eigen buren. Niet zijzelf waren aan het woord, maar wel het vriendje van een van de dochters. En iedereen deed vrolijk mee. Die meiden zien er toch niet uit....... ze vallen toch allemaal op vrouwen, ......... dat zijn geen echte vrouwen!!! Ja maar die ene die valt toch wel mee......die heeft wel twee sterke punten....... ik weet niet eens meer welke ze bedoelden, want ik wilde het eigenlijk niet eens weten. Ik wilde het niet meer horen en ben naar binnen gegaan. Het lag op het puntje van mijn tong om hard over de schutting te gaan roepen, maar ik hield me in.
Het waren vast allemaal geintjes en het was vast allemaal niet zo bedoeld, maar het was wel gewoon weer even gezegd en er werd smakelijk om gelachen. Hoezo GEEN echte vrouwen?? Ja sorry, dat maakt me boos ja. Vrouwen die voetballen, vrouwen die zich misschien niet naar de wensen van mannen kleden, vrouwen die verliefd worden op vrouwen zijn net zo goed vrouw als ieder andere vrouw. Hell yes reken maar dat we op en top vrouw zijn! Zo......... dat moest er toch even uit............




Geen opmerkingen: