Totaal aantal pageviews

woensdag 22 oktober 2014

Eerste helse autorit van deze herfst

Verkleurde bladeren
Vele grote druppels regen
Ze razen in het vage licht
Keihard komen ze nader
Gevangen in één blik
In de grote lichtbundels
Van mijn felle koplampen
Steeds harder en harder
Het zicht vertroebelt
Mijn ogen turen en knijpen
Stand drie heeft het zwaar
Alles wordt vager en vager
Mijn voet toch maar even los
Het gas moet echt even terug
 
Takken vliegen om me heen
Af en toe een dof geluid
Als er één de auto raakt
En dan zomaar uit het niets
Zie ik even helemaal niks
Een plotselinge muur van water
Een ondoordringbare regendouche
Veroorzaakt door inhalend vrachtverkeer
Haastig maar toch veel te langzaam
 
Hardop vloek en tier ik
Boos maar vooral van schrik
Terwijl ik snel afzak
Om weer iets zicht te krijgen
Klinkt hevig toeteren van achteren
Gefrustreerdheid ten top
Verpakt in een dikke patserbak
Kust op een haar na mijn bumper
Nog meer geschrokken kies ik
Nu even heel bewust
Gas los en lekker blijven hangen
Heel even maar
Of toch stiekem eventjes wat langer
Gevloek en getier verplaatst zich
Klinkt vanuit de dikke bak
Bij mij verschijnt een grote grijns
Even maar want de weg blijft slecht
Ik heb al mijn aandacht nodig

Rustig turen mijn ogen weer op de weg
Vooral niet gek laten maken
Remlichten slaan de klok
Matrixborden worden dwingender
Ik rij verder op mijn gevoel
Laat me leiden door het weer
Door de krachten der natuur
Veel later dan gepland
Parkeer ik moe de auto voor de deur
Gespannen en zichtbaar opgelucht
De eerste helse autorit van deze herfst is een feit


 

Geen opmerkingen: