Totaal aantal pageviews

zondag 21 september 2014

Soms zet ik het nieuws even uit

Nieuwsberichten vol ellende
Ze denderen de kamer in
Van ver en dichterbij
Stortvloed van slecht nieuws
Komt elke dag weer vrij

Journaals vol met verdriet
Het leed niet te bevatten
Overal ter wereld lijkt het mis
Het wordt over je uitgestort
Of het normaal geworden is

Berichten volgen elkaar op
Ik hoor en voel ze allemaal
Narigheid, diepe ellende
Zoveel mensen met zoveel leed
De mens veroorzaakt deze bende

Soms zet ik het nieuws even uit
Kan ik er even niet meer tegen
Sluit ik zo mijn eigen ogen maar
Zet de zenders even af
Even uit, even helemaal klaar


Even uit, even klaar terwijl op deze wereld alles door draaft:
- 100.000 Koerdische vluchtelingen op de vlucht voor IS
- 100 nieuwe ebola lijken in sierra leone
- 24 jarige hardloper dam tot dam overleden
- voortbestaan thuiszorg stervenden in gevaar
- student overlijdt tijdens introductieweek
- vrouw (72) met eigen stok geslagen
- .............................
- .............................
- .............................
- .............................
Foto eigendom van RTL Nieuws


Geen opmerkingen: