Totaal aantal pageviews

zondag 13 juli 2014

Krom, krommer, kromst

Hoe krom onze wereld in elkaar zit, werd mij vandaag weer even goed duidelijk.
De berichten over de coming-out van Ian Thorpe gaan de hele wereld over en iedereen heeft hier natuurlijk een mening over. En begrijp me niet verkeerd, dat mag natuurlijk ook.
Ik persoonlijk ben vooral erg blij dat hij eindelijk zichzelf kan zijn en vind het jammer dat het hem zoveel jaren heeft gekost om er voor uit te komen.
Voor nu zeg ik alleen maar: ga genieten van je vrijheid!

Mijn oog viel vandaag op een hele mooie briefwisseling over de coming-out van Ian Thorpe tussen Frits Barend en zijn dochter Barbara Barend. Mooi, verhelderend en tussen de regels door kort aangevend dat ook Barbara, met hele vrije ouders, moeite heeft gehad met haar coming out.
Omdat ik het zo mooi vond heb ik hem op twitter geplaatst voor ik me verder stortte op het nieuws van vandaag. Ik had een goed gevoel bij de dingen die ik tot nu toe gelezen had tot mijn oog viel op het volgende bericht.........
Ook dit ging over hetzelfde onderwerp, de liefde. Want dat is toch gewoon waar al deze berichten om draaien. Nu was het een Amerikaanse vrouw die haar liefde voor een andere vrouw bezegelde met het huwelijk. Geweldig voor hun beiden totdat de universiteit waar ze studeerde roet in het eten gooide. Homoseksualiteit is in strijd met de op die school geldende leefregels en dus werd de dame in kwestie gedwongen haar studie te stoppen, ze werd geschorst. Een studie in de eindfase, die ze niet zomaar ergens anders op kan pakken........
Tja en dan kan ik dus alleen nog maar denken dat de wereld zo ontzettend krom in elkaar zit.........
Aan de ene kant vraagt iedereen zich af waarom mensen zichzelf niet durven te zijn en moeite hebben met een coming-out en aan de andere kant worden mensen die er wel voor uit komen kei- en keihard gestraft................
Ik weet dat het zo is op deze wereld en dat het heel oneerlijk is, maar de contrasten werden door deze berichten wel weer akelig duidelijk.

Voor de geïnteresseerden hieronder de links naar de betreffende berichten:

Briefwisseling tussen vader en dochter Barend:
http://heldenonline.nl/rubrieken/helden-in-het-nieuws/eindelijk-heeft-thorpe-rust#.U8JZY5mAOR4.twitter

Bericht over geschorste lesbische studente VS vanwege huwelijk http://s.ad.nl/3688597

Geen opmerkingen: